Náklady na testování a očkování klientů RBP v prvním čtvrtletí dosáhly 127 milionů korun
Zdravotní pojišťovna RBP eviduje za první tři měsíce letošního roku za své klienty úhradu bezmála 205 tisíc antigenních a PCR testů a více než 39 tisíc očkovacích dávek proti covid-19.
„V březnu jsme v důsledku vládního nařízení zaznamenali v porovnání s předchozím měsícem trojnásobný nárůst antigenních testů. Naproti tomu PCR testy v tomto meziměsíčním porovnání výrazně klesly z 18 600 na jednu třetinu. Za první kvartál jich pak celkově evidujeme přes 50 a půl tisíce,“ uvedl ředitel pro smluvní vztahy RBP Václav Janalík.
Co se týče očkování proti covid-19, ve sledovaném období bylo proočkováno alespoň jednou dávkou 35 762 klientů RBP, za což pojišťovna poskytovatelům zaplatila 10,5 milionu korun.
Březnový nárůst počtu realizovaných antigenních testů přímo souvisí s povinným antigenním testováním zaměstnanců, které platí od 1. března 2021. Firmy pak na každý test pro samootestování mohou získat od zdravotní pojišťovny příspěvek ve výši 60 korun.
„Za měsíc březen 2021 máme z firem prozatím vykázáno asi 150 tisíc antigenních testů, což reálně představuje otestování asi 35 tisíc zaměstnanců – pojištěnců RBP a náklady s tím spojené přesáhly 8,5 milionu korun,“ upřesnila Eva Misiačková, ředitelka pro zdravotnictví RBP.
Z březnových výsledků antigenního testování ve firmách formou samotestování dále vyplývá, že z celkového počtu otestovaných zaměstnanců a současně pojištěnců RBP bylo pozitivních pouze půl procenta. Následně provedené PCR testy u těchto lidí pak potvrdily pouze 50% pozitivitu. Celková pozitivita testovaných zaměstnanců/klientů RBP tedy v březnu činila 0,25 %.
„Na základě těchto výsledků tedy mohu konstatovat, že zdravotní pojišťovna RBP jenom v březnu vynaložila na zjištění jednoho pozitivního zaměstnance asi 37 tisíc korun,“ na závěr dodává Eva Misiačková.
ilustrační foto (Zdroj: Pixabay)
Zdroj: RBP