Orlová jako první v Moravskoslezském kraji zavádí multimediální bezpečnostní Portál Bezpečí.
Orlová je prvním městem v Moravskoslezském kraji, které zavádí inovativní bezpečnostní Portál Bezpečí. Díky této technologii budou občané moci kontaktovat městskou policii nejen telefonicky, ale také prostřednictvím videohovoru, chatu a lokalizačních služeb. Moderní systém vyvinul tým aplikace Záchranka a již úspěšně funguje v České republice, Rakousku a Maďarsku.
„Věříme, že náš krok inspiruje i další města v kraji a v celé České republice. Moderní technologie mohou zásadně zvýšit efektivitu záchranných a bezpečnostních složek a my jsme hrdí na to, že jsme v tomto směru o krok napřed,“ dodává místostarosta Orlové Roman Galia.
Portál Bezpečí je navržen tak, aby byl dostupný nejen pro velká města, ale i menší obce. Jeho zavedení nevyžaduje složité technické úpravy a spuštění je možné během několika týdnů. Samotný provoz portálu pak město bude stát necelých 50 tisíc korun ročně.
„Jsme rádi, že jako první v kraji přinášíme občanům nový způsob komunikace s městskou policií. Díky této technologii můžeme ještě lépe chránit bezpečnost našich obyvatel a zajistit rychlejší a efektivnější zásah našich strážníků,“ uvedl velitel Městské policie Orlová Martin Kania.
Portál Bezpečí přináší zásadní změnu v komunikaci mezi občany a bezpečnostními složkami. Pokud volající kontaktuje tísňovou linku městské policie, dispečer mu může zaslat SMS zprávu se speciálním odkazem. Po jeho otevření dojde k automatické lokalizaci volajícího a v případě potřeby může být zahájen videohovor. Systém také umožňuje sdílení fotografií a chat s automatickým překladem, což výrazně usnadní komunikaci se zahraničními návštěvníky nebo turisty.
Velkou výhodou této technologie je, že občané si nemusí do svého telefonu instalovat žádnou aplikaci. Vše funguje na principu jednoduchého potvrzení odkazu, přičemž pro využití služby stačí chytrý telefon s připojením k internetu. Občan, který aplikaci využije, neplatí nic, pouze spotřebuje část ze svého datového mobilního balíčku. V případě videohovoru se jedná přibližně o 10 až 20 MB.
„Tento systém je revoluční nejen svou jednoduchostí, ale především efektivitou. Na základě zaslání fotografie nebo videa mohou dispečeři operativně rozhodnout, jaký typ zásahu je potřeba. Například pokud se jedná o dopravní nehodu, výtržnosti nebo ohrožení majetku. Může to znamenat rozdíl mezi včasným zásahem a zbytečným zdržením,“ doplňuje Kania.
Zavedení této technologie přináší výhody nejen běžným občanům, ale i cizincům, kteří nemusí vždy rozumět českému jazyku. Automatický překlad chatu umožní plynulejší komunikaci a zvýší šance na rychlou pomoc v krizových situacích.
ilustrační foto (Pixabay)
Zdroj: Město Orlová (TZ)